De binnenkant.

Schildpadnet.nlWaterschildpaddenHuisvesting De binnenkant.
pagina's: 1
Geplaatst door: Reageren - Nieuwe Topic - Terug
roy_lies
Apalone

De binnenkant. IP: opgeslagen

Halo.

Ik ben al een tijdje met mijn project bezig. Ik ben zelf een riparium aan het bouwen ( oeveraquarium ). Heb me nu volledig op de binnenkant gefocust. Mijn beestjes waarvoor ik dit aan het bouwen ben zijn allemaal van Amerika dus was en is het vanzelf sprekend dat het richting amerikaans biotoop gaat gaan. heb zelf al wel een paar ingevingen in men hoofd van wat ik ongeveer wil maar ik wou is aan jullie vragen of er mij iemand hier mij een typisch oeveraquarium of aquarium van een amerikaans meer of rivier? en is er hier ook iemand die mij kan helpen met de beplanting? in het water zelf ga ik stevige nepplanten gebruiken want anders worden die toch direct opgegeten. Maar op het droge op het eiland en rondom boven het water oppervlakte wou ik graag echte planten gebruiken. geen grote hoge planten . zocht een paar kleine soort planten die typisch iets zijn van amerika maar ook zeker niet giftig zijn voor men beesten.

ik hoop dat iemand mij hier kan mee helpen en dat ik een paar mooie voorbeelden mag ontvangen.

alvast bedankt.

grtss

Geplaatst op:
10-03-2010 09:25
Profiel - Privébericht sturen - Quote - Bewerken
lex83
Kachuga

De avatar van lex83

RE: De binnenkant. IP: opgeslagen

Het zou handiger zijn denk als je naar het biotoop van de dieren gaat kijken. Uit welk deel van amerika komen die, en hoe ziet het er daar uit.

Amerika (noord+zuid) is erg groot en je hebt dus veel verschillende biotopen. Zo heb je meren en rivieren maar ook mangrove bossen en moerassen.

Probeer je zoekveld zo te verkleinen tot een bepaald specifiek gebied en ga dat nabootsen.

grts

Kijk uit, malloot! een Kokosnoot! "Ovide" 1987
Geplaatst op:
10-03-2010 09:34
roy_lies
Apalone

Idderdaad daar heb je gelijk in. mangrove is het al zeker niet. het zijn echt de rustig stromende riviertjes en bijna stilsstaand stromende meren. eerder aan noord kant.

grtss

Geplaatst op:
10-03-2010 10:27
roy_lies
Apalone

Ja inderdaad. Daar heb je gelijk in. de mangrove zijn het zeker niet. het is meer richting noord amerikaan. het noord amerikaanse rivieren biotoop. alleen ken ik zelf niet zo heel veel van deze biotoop. wat ik wel weet is dat de bodem van rivierzand is en ook vlakke rolkeien.

grtss

Geplaatst op:
10-03-2010 11:01
lex83
Kachuga

De avatar van lex83

Dat is al een begin, alleen nog wel een gebied van 24.346.000 km² groot en alleen de Mississippi is al 6000+km lang dus je zult nog wel wat verder moeten specificeren.

Wat voor dier ga je erin houden en waar komt deze in noord america voor? Zo kun je zelf ook wel verzinnen waar je naar moet zoeken. Zodra je dan achter de lokatie bent kun je gerichter vragen en zoeken.

Net als met een vakantie, uitzoeken naar welk gebied je gaat en wat er zit.

grts

Bericht bewerkt door: lex83 op 10-03-2010 12:31

Kijk uit, malloot! een Kokosnoot! "Ovide" 1987
Geplaatst op:
10-03-2010 12:30
Jungle
Kachuga

De avatar van Jungle

Denk dat sommige dieren in verschillende gebieden kunnen voorkomen in een deel van een land?

Dus als die ergens in noord amerika voorkomt, misschien wel in drie totaal verschillende biotopen?...

Ze zullen altijd wel van elkaar afwijken als de gebieden uit elkaar liggen en hij in zoveel 1000 vierkante meter voorkomt....

Denk dat je het beste, gewoon kunt inrichten wat je zelf mooi vind, en qua planten gewoon doen die sterk zijn en wat je zelf mooi vind.

Denk niet dat het je schildpad boeit of er nu nepplanten echte of planten uit zijn echte natuurlijke omgeving inkomen...

Kzou zelf dus gewoon doen wat praktisch is...

Denk trouwens ook dat het erg lastig voor je gaat worden om planten die in een bepaalde biotoop groeien in de natuur om die in een binnebak in nederland ook zo te laten groeien...

Jouk

Bericht bewerkt door: Jungle op 10-03-2010 12:48

0.3.1 Grap ouachitensis ouachitensis 0.0.2 Grap pseudogeographica pseudogeographica 1.2.0 Grap pseudogeographica kohnii 0.2.0 Sternotherus odoratus
Geplaatst op:
10-03-2010 12:46
Wouter-
Glyptemys

Quote:
Jungle schreef op 10-03-2010 12:46

Denk dat sommige dieren in verschillende gebieden kunnen voorkomen in een deel van een land?

Dus als die ergens in noord amerika voorkomt, misschien wel in drie totaal verschillende biotopen?...

Ze zullen altijd wel van elkaar afwijken als de gebieden uit elkaar liggen en hij in zoveel 1000 vierkante meter voorkomt....

Denk dat je het beste, gewoon kunt inrichten wat je zelf mooi vind, en qua planten gewoon doen die sterk zijn en wat je zelf mooi vind.

Denk niet dat het je schildpad boeit of er nu nepplanten echte of planten uit zijn echte natuurlijke omgeving inkomen...

Kzou zelf dus gewoon doen wat praktisch is...

Denk trouwens ook dat het erg lastig voor je gaat worden om planten die in een bepaalde biotoop groeien in de natuur om die in een binnebak in nederland ook zo te laten groeien...

Jouk

mhh ik vind dit een beetje een raar antwoord. Als de topic starter het nu leuk vind om het natuur getrouw te houden. Ik vind het idee wel wat hebben hoor! Alleen zitten er wel voorwaarde aan. zoals dat Het niet moet zijn dat de schildpad heeft te lijden onder de aankleding.
Het zal wel een extra uitdaging worden om de benodigde informatie te verzamelen en het ook bruikbaar temaken.
maar dat wil niet zeggen dat het niet kan? of dat het ongunstig voor de schildpad zou zijn.
succes met zoeken!
Geplaatst op:
10-03-2010 19:01
Jungle
Kachuga

De avatar van Jungle

Uhm waar heb ik gezegd dat het niet kan of dat het niet nuttig enz is voor het dier?

kan prima word alleen lastig denk ik zoiets...

het zou leuk zijn als het lukt

jouk

0.3.1 Grap ouachitensis ouachitensis 0.0.2 Grap pseudogeographica pseudogeographica 1.2.0 Grap pseudogeographica kohnii 0.2.0 Sternotherus odoratus
Geplaatst op:
10-03-2010 20:33
roy_lies
Apalone

iedereen heeft er zijn eigen idee over he.. maar ikzelf vind ik dat een schildpad gewoon in een glazen aqua met een eilandje en niks anders gewoon een beetje zielig. en als die in een aqua zit dat lijkt op het de natuur waarvan hij afkomtig is dan denk ik wel dat hij meer op het gemak is.

het gaat over de geelbuikschildpad. en ik zocht een bepaald meer of een rivier waar dat de geelbuik in de vrije natuur ook leefde.
tot nu weet ik dat ze zeker in missispie voorkomen maar niet hoe het onderwater is in die rivier en de soort planten.

Geplaatst op:
12-03-2010 00:42
  Reageren - Nieuwe Topic - Terug
pagina's: 1
« Vorige | Volgende »

© 2010 MenM Design versie 2.0 - Alle rechten voorbehouden.
De pagina is gegenereerd in 9.52736 seconden met 26 uitgevoerde MySQL query's.