Bodem schoonmaken

Schildpadnet.nlWaterschildpaddenHuisvesting Bodem schoonmaken
pagina's: 1
Geplaatst door: Reageren - Nieuwe Topic - Terug
appiesjappie
Apalone

Bodem schoonmaken IP: opgeslagen

Er zit een heeel klein beetje alg op de bodem. Nu heb ik een vraag. Hoe kan ik die het best er uit halen?? Met een stofzuigertje of kan ik er van die vissen op de bodem doen die de bak schoonmaken of eten de schildpadden de vissen op?? Iemand een idee? Mn pomp haalt al wel veel rommel it het aquarium maar natuurlijk niet het alg op de bodem

Geplaatst op:
07-03-2010 20:25
Profiel - Privébericht sturen - Quote - Bewerken
jeffreyvdbrink13
Emydura

RE: Bodem schoonmaken IP: opgeslagen

staat je de zon vol op je bak thuis?
\want door veel licht komt er alg in je bak.
en ja je kan een algeter in je bak doen,die zijn in het algemeen snel genoeg met zwemmen en eindigen dan niet als een turtle snack

0.2.0 Trachemys scripta troostii. 0.1.0 Kinosternon subrubrum hippocrepis.
Geplaatst op:
07-03-2010 20:47
Jungle
Kachuga

De avatar van Jungle

Je kan ook als je de bak ververst, het water vanaf de bodem eruit hevelen met een slang...

Dan zuig je alle vuil op de bodem ook mee..

Hoe vaak ververs je je water dan? ik heb nl nog nooit alg op mijn bodembedekking gehad..

Wat voor bodembedekking gebruik je? ruinig je die zelf wel is de bodembedekking dan?

Algeneter is een optie , misschien erbij vermelden wat voor algeneter je dan moet aanschaffen?

je hebt algeneters die eten alleen van hout algen af, of alleen van het glas, je hebt ook algeneters die eten van de bodem maar welke is welke? straks koopt die jongen een "pleco" die van mij zit dus bijv nooit op de bodem...

Ik gebruik zelf bij mijn kleine schildpadjes corydoras, de albino en aneus zijn over het algemeen het sterkst naar mijn id. Die ruimen ook eg veel op corydoras

Maar je kan niet verwachten dat als je er nu algeneters in doet dat je bak ineens schoon is.

Je zal hem dan eerst geheel moeten verschonen de bodem, anders kunnen ze er niet tegen eten natuurlijk..

Jouk

Bericht bewerkt door: Jungle op 08-03-2010 13:43

0.3.1 Grap ouachitensis ouachitensis 0.0.2 Grap pseudogeographica pseudogeographica 1.2.0 Grap pseudogeographica kohnii 0.2.0 Sternotherus odoratus
Geplaatst op:
08-03-2010 13:37
Marc
Pyxis

De avatar van Marc

Je kunt een indische algeneter in je bak zetten met een goede schuilplek. Schildpadden eten nu eenmaal vissen dus er is altijd een kans dat deze wordt opgegeten.

1.3.0 Trachemys scripta elegans 0.3.0 Clemmys guttata 0.2.0 Sternotherus odoratus
Geplaatst op:
08-03-2010 13:43
appiesjappie
Apalone

hij staat niet echt in de zon volgens mi. Er zit een gordijn voor het raam aan de kant waar de bak staat. Dus veel zonlicht komt er niet in. ik heb fijne grind op de bodem.

Groetes

Geplaatst op:
08-03-2010 18:34
Jungle
Kachuga

De avatar van Jungle

Hey

Kook je dat grind wel is uit? Anders zou ik op zand bodem overgaan. Heb je minder gedoe mee.

Ik vind het er zelf ook mooier en natuurlijker uitzien

Jouk

0.3.1 Grap ouachitensis ouachitensis 0.0.2 Grap pseudogeographica pseudogeographica 1.2.0 Grap pseudogeographica kohnii 0.2.0 Sternotherus odoratus
Geplaatst op:
08-03-2010 19:54
Kenneth
Heosemys

Corydoras woelen hier voornamelijk de bodem op.
Kleine voedselrestjes ruimen ze op, maar schildpaddenontlasting verpulveren ze, ipv dat ze het wegwerken.
Voordeel hiervan is dat het filter dit verpulverde vuil beter kan wegwerken.

Indien je grind in je bak hebt, zijn Corydoras geen goede keuze.
De vissen hebben hele gevoelig tastdraden rond de bek hangen, waarmee ze de bodem aftasten naar bijv wormpjes / tubifex.
Liefst deze soorten dus alleen bijplaatsen in een aquarium met zandbodem.

0.0.2 Testudo hermanni boettgeri 0.0.1 Kinosternon baurii
Geplaatst op:
09-03-2010 06:22
Raphael
Kinosternon

De avatar van Raphael

Quote:
Kenneth schreef op 09-03-2010 06:22

Corydoras woelen hier voornamelijk de bodem op.
Kleine voedselrestjes ruimen ze op, maar schildpaddenontlasting verpulveren ze, ipv dat ze het wegwerken.
Voordeel hiervan is dat het filter dit verpulverde vuil beter kan wegwerken.

Indien je grind in je bak hebt, zijn Corydoras geen goede keuze.
De vissen hebben hele gevoelig tastdraden rond de bek hangen, waarmee ze de bodem aftasten naar bijv wormpjes / tubifex.
Liefst deze soorten dus alleen bijplaatsen in een aquarium met zandbodem.

Vallen jouw Kinosternon die Cory's niet lastig dan ?
Ik moet zeggen dat in theorie Corydoras echt werkpaardjes zijn, maken de boel lekker schoon, maar tot nu toe hebben al mijn schildpadden ze te grazen genomen :(.
Emydidae - Chrysemys Graptemys Malaclemys Trachemys
Geplaatst op:
09-03-2010 15:55
appiesjappie
Apalone

dus corysoras hebben ook geen zin. Dan moet ik toch maar met het stofzuigertje dit weekend aan de gang. Ik heb nu 1 die niet zoveel opzuigd dus zal ik een andere moeten halen. Ik denk dat ik ze te veel eten geef.

Geplaatst op:
10-03-2010 18:29
  Reageren - Nieuwe Topic - Terug
pagina's: 1
« Vorige | Volgende »

© 2010 MenM Design versie 2.0 - Alle rechten voorbehouden.
De pagina is gegenereerd in 11.96321 seconden met 24 uitgevoerde MySQL query's.