| Geplaatst door: |
Reageren - Nieuwe Topic - Terug |
Masja
Apalone
|
RE: Masja: nieuw hier en met een vraag over schild |
IP: opgeslagen |
Hallo,
Ik had de schildpadjes nog niet gekocht maar eerst foto's gevraagd omdat de verkoper al zei dat het schild scheef was...Nu heb ik de verkoop ook afgeblazen dankzij jullie!
Ik zaterdag naar andere schildpadjes kijken. Ik kan nog wel wat tips gebruiken voor het terrarium. Ik heb begrepen dat een warmtelamp erin moet. Wat is het beste voor ed bodem. Een boomstammetje om te klimmen en is een warmtesteen ook noodzakelijk? En welk voer is het beste om te geven?
Fijn zo een forum waar je alle vragen kunt stellen.
Groetjes Masja
|
Geplaatst op: 03-03-2010 11:53 |
Profiel -
Privébericht sturen -
Quote -
Bewerken
|
Archelon
Emydura

|
Quote:Hallo,
Ik had de schildpadjes nog niet gekocht maar eerst foto's gevraagd omdat de verkoper al zei dat het schild scheef was...Nu heb ik de verkoop ook afgeblazen dankzij jullie!
Ik zaterdag naar andere schildpadjes kijken. Ik kan nog wel wat tips gebruiken voor het terrarium. Ik heb begrepen dat een warmtelamp erin moet. Wat is het beste voor ed bodem. Een boomstammetje om te klimmen en is een warmtesteen ook noodzakelijk? En welk voer is het beste om te geven?
Fijn zo een forum waar je alle vragen kunt stellen.
Groetjes Masja |
Een landschildpad gaat niet echt klilmmen, dus de boomstam is meer voor decoratie en schuilmogelijkheid dan dat ze erop zullen klimmen.
Bodem: vraag het in het de dierenwinkel, van zand tot schorsdelen. Het kan allemaal.
Warmtesteen vind ik niet handig voor schildpadden. Een warmtemat is veel handiger omdat ze hier wel op kunnen gaan zitten. Een steen is meer voor hagedissen.
Terrarium: zo groot mogelijk natuurlijk. Lamp niet te laag hangen en het beste is de temperatuur even meten voordat je ze er onder zet.
oja. en foto's maken. Dat is heel belangrijk, voor ons...
Bericht bewerkt door: Archelon op 03-03-2010 12:05
|
Geplaatst op: 03-03-2010 12:01 |
Profiel -
Privébericht sturen -
Quote -
Bewerken
|
lex83
Kachuga

|
Warmte steen of mat ben ik helemaal geen voorstander van. Dieren verwachten dat warmte van bovenkomt en dat daar licht bij zit.
Bij hagedissen worden warmte stenen vaak afgeraden omdat de dieren niet voelen dat zo'n steen warm is en zich daaraan kunnen verbranden(slechte kwaliteit of defecte steen). Gewoon een spotje gebruiken voor een zonplek, heb je licht en warmte tegelijkertijd.
Warmtemat word vaak afgeraden i.v.m. graven, als de mat niet goed is weggewerkt kunnen ze deze opgraven met alle gevolgen van dien. Te ver wegwerken in je bak en hij geeft amper warmte af. Warmtemat onder een goeie laag cocopeat o.i.d. klinkt voor mij meer als een broedplaats voor schimmels en bacterien.
Warmtematten zijn leuk om curvers met voederdieren te verwarmen, ik hou het bij spotjes.
grts
Bericht bewerkt door: lex83 op 03-03-2010 12:34
Kijk uit, malloot! een Kokosnoot! "Ovide" 1987
|
Geplaatst op: 03-03-2010 12:33 |
Profiel -
Privébericht sturen -
Quote -
Bewerken
|
Masja
Apalone
|
Vandaag de schildpadjes opgehaald, wat zijn ze leuk en lief.
En ze hobbelen al flink dfoor hun nieuwe terrarium heen.
Heb ook al wat fout gedaan lees ik. Kurk op de achterwand en Terra Bark op de bodem. Hoeveel kwaad kan dat, de meningen op het forum zijn verdeeld. Moet ik opletten of ze er niet aan gaan knabbelen (de achterwand) We willen nog een terrarium in de kast gaan inbouwen, maar welk formaat is dan het beste voor twee griekse landschildpadjes? Nu een kleeinere en later uitbouwen? Nu zitten ze samen in een terrarium van 60 bij 40 cm. Ze zij van augustus 2009.
En wel of geen warmtesteen? (nog niet gekocht)
En de laatste vraag, hoeveel kwaad kan het ze nu en dan op te pakken ze hebben ook aandacht nodig toch?
Groetjes Masja
|
Geplaatst op: 06-03-2010 17:30 |
Profiel -
Privébericht sturen -
Quote -
Bewerken
|
Masja
Apalone
|

Nog een poging voor de foto, moet nog even oefenen...
|
Geplaatst op: 06-03-2010 17:51 |
Profiel -
Privébericht sturen -
Quote -
Bewerken
|
Masja
Apalone
|

Ik dacht ik doe er ook maar eeen foto bij van het terrarium...
Groetjes Masja
Moderator Walter note: foto's zichtbaar gemaakt |
|
Geplaatst op: 07-03-2010 08:27 |
Profiel -
Privébericht sturen -
Quote -
Bewerken
|
nielo

|
De schildpadden moet je zo min mogelijk pakken,het zijn geen knuffeldieren! 
Alleen als het echt nodig is.
0.3.0 Trachemys scripta elegans
0.2.0 Trachemys scripta troostii
1.3.0 Pelusios castaneus
|
Geplaatst op: 07-03-2010 08:38 |
Profiel -
Privébericht sturen -
Quote -
Bewerken
|
Rutie
Emydura

|
inderdaad het zijn geen knuffel dieren. in het wild krijgen ze ook geen aandacht van mensen. dus het beste is om zoveel mogelijk contact te mijden.
gr
Wat niet weet wat niet deert.
3 geelbuikschildpadjes van 31-08-09 (één van 6cm en twee van 5cm)
|
Geplaatst op: 07-03-2010 10:12 |
Profiel -
Privébericht sturen -
Quote -
Bewerken
|
awleende
Glyptemys

|
heeej,
ik zie dat je een best hoog terrarium hebt, misschien kan je er ook een verdieping in maken, heb ik ook gedaan, dan hebben ze wat meer ruimte om rond te lopen. BIj mij zitten ze vaak bovenin te zonnen (daar is ook een warmtespot) en beneden onder de helling gaan ze meestal slapen.
Bericht bewerkt door: awleende op 07-03-2010 18:00
1.1.0 Trachemys scripta ...
0.0.2 Testudo hermanni boetgerri
|
Geplaatst op: 07-03-2010 17:56 |
Profiel -
Privébericht sturen -
Quote -
Bewerken
|
Masja
Apalone
|
Bedankt voor de tip, ik heb nu een bruggetje naar het plateautje en daar klimmen ze vrolijk op!
Tijd voor de volgende vraag.
Wat is nu het beste voer, er zijn zoveel tegenstrijdige berichten...
Ik heb vitamine en calcium gekocht bij de dierenwinkel.
Maar ik lees ook over agrobs of herbs. En hoeveel nou voeren de kweker vertelde een keer in de twee dagen.
Een ander schrijft elke dag, ik wil het graag goed doen!
Groetjes Msaja
|
Geplaatst op: 08-03-2010 16:43 |
Profiel -
Privébericht sturen -
Quote -
Bewerken
|
| |
Reageren - Nieuwe Topic - Terug |